گردو پکان آمریکایی

مقدمه
چه نوع میان وعده ای را ترجیح می دهید؟ برخی از متخصصان ادعا می کنند که آجیل بهترین انتخاب است. از جمله بسیاری از آجیل ها ، اسپند و گردو دارای مکان های منحصر به فرد با مواد مغذی و فواید سلامتی هستند. هر دو آنها آجیل درختی خوراکی هستند. علی رغم شباهت های مختلف ، تفاوت های کمی با هم دارند. بیایید آنها را کشف کنیم

تفاوت های اسپند و گردو

اسپند از جنوب امریکا و مکزیک سرچشمه گرفته و به قرن شانزدهم برمی گردد ، در حالی که گردو ریشه خود را مدیون آسیا و اروپا می داند و به 7000 سال قبل از میلاد باز می گردد. رومی ها گردو را “بلوط سلطنتی مشتری” نامیدند. آیا می دانید کلمه اسپند به معنی مهره ای است که برای سنگ شکسته شدن به سنگ احتیاج دارد ، زیرا انجام آن با دست بسیار سخت است؟ علاوه بر این ، پوسته اسپند بیضی یا کشیده است ، به رنگ قهوه ای تیره است. از طرف دیگر ، پوسته گردو به راحتی خرد می شود یا حتی با دست باز می شود. به شکل گرد و به رنگ قهوه ای روشن است. گردو مانند “مغز کوچک” به نظر می رسد و تقریباً همه از عملکرد تقویت مغز آن اطلاع دارند. اسپند خشک و شیرین تر است ، گردو به دلیل داشتن روغن غنی ممکن است کمی تلخ باشد ، به همین دلیل گاهی از آن به صورت بو داده استفاده می شود. هر دوی آنها نه تنها به صورت خام ، بلکه به عنوان ماده ای در شیرینی ، آب نبات ، سالاد ، کلوچه ، پاستا و همچنین در تولید کره و روغن گردو کاربرد گسترده ای دارند. هر دو به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شوند ، اسپند بیشتر در آمریکا مصرف می شود. قیمت ها به قلمرو بستگی دارد ، اسپند در آمریکا ارزان تر است و بالعکس ، گردو در اروپا و آسیا ارزان تر است.

مقایسه محتوای تغذیه ای


از همان ابتدا لازم به ذکر است که اسپند و گردو هم منبع غنی از چربی های اشباع نشده هستند. در واقع ، از نمودارهای مقایسه شده به راحتی می توانید متوجه شوید که اسپند بسیار غنی از چربی اشباع نشده است. از طرف دیگر ، گردو در چربی های اشباع نشده چند برابر ، که شامل امگا 3 و اسید چرب امگا 6 است ، بیشتر است که بعدا در مورد آن بحث خواهیم کرد. اسپند از نظر فیبر کمی بیشتر است. بحث برانگیز در پروتئین و اسیدهای آمینه بالاتر است. همچنین لازم به ذکر است که اسپند در شاخص سدیم و گلیسمی کمتر است. در مقابل ، گردو از نظر چربی و قندهای اشباع شده کمتر است. هر دو حاوی مقدار مساوی کلسترول هستند.

مقایسه مواد معدنی
از نظر محتوای مواد معدنی تفاوت زیادی وجود ندارد. با این وجود ، گردو با کلسیم ، منیزیم ، فسفر ، مس و آهن کمی زیاد برنده این بخش است. در طرف دیگر ، اسپند در روی بیشتر است.

مقایسه ویتامین ها
از نظر ویتامین ها اسپند دارنده عنوان است. اسپند در ویتامین B1 ، ویتامین E و ویتامین A نسبتاً بیشتر و در ویتامین B5 و ویتامین K به میزان کمتری بالاتر است. در عین حال ویتامین B6 گردو به شدت بیشتر است.

تأثیر سلامتی


اسپند و گردو سرشار از چربی های اشباع نشده و چربی های اشباع شده ضعیف هستند. طبق مطالعه (1) منتشر شده در سپتامبر 2001 اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع ، که به مقدار زیادی در اسپند وجود دارد ، به کاهش کلسترول کل خون ، لیپوپروتئین با چگالی کم – سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید کمک می کند ، از این طریق خطر بیماری های قلبی عروقی ، بیماری عروق کرونر قلب . در طرف دیگر ، ما گردویی داریم که دارای مقدار بسیار بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع است ، به ویژه امگا 3 و امگا 6 گیاهی – بالاترین میزان در میان همه آجیل های درخت. آنها همچنین به کاهش سطح کلسترول ، رقیق شدن خون ، گشاد شدن عروق کمک می کنند و از این طریق از ترومبوز ، تصلب شرایین و فشار خون بالا جلوگیری می کنند. طبق مطالعه (2) منتشر شده در جولای 2016 ، مصرف روغن گردو توسط افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، کاهش سطح گلوکز خون را نشان داد.

لازم به ذکر است که گردو و اسپند یکی از مهمترین منابع ترکیبات فعال زیستی مانند پلی فنول ها و ویتامین E است که به دلیل فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مشهور است. طبق بررسی (3) منتشر شده در نوامبر 2017 ، پلی فنل اصلی گردو pedunculagin an ellagitanin است. چندین مطالعه نقش الاژیتانین را در برابر شروع و پیشرفت بیماری اثبات می کند ، از جمله بیماری های تخریب عصبی مانند بیماری آلزایمر و انواع مختلف سرطان.

گردو از نظر ویتامین B6 – پیریدوکسین ، که برای بسیاری از واکنشهای آنزیمی موجود در بدن ما ضروری است ، از جمله پردازش پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و چربی ها ، تشکیل سلول های قرمز خون و انتقال دهنده های عصبی ، که از انتقال تکانه ها در سیستم عصبی اطمینان دارند ، بیشتر است. مصرف کافی B6 ممکن است از کم خونی و علائم PMS پیشگیری و درمان کند ، خطر بیماری آلزایمر را کاهش داده و از عملکرد مغز پشتیبانی کند. همچنین به ما کمک می کند از افسردگی رهایی یابیم و روحیه خوبی داشته باشیم. در گوشه دیگر ، اسپند از نظر ویتامین B1 بیشتر است – تیامین ، که نقش زیادی در متابولیسم انرژی دارد ، همچنین در تبدیل پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و چربی ها نقش دارد. علاوه بر فواید ویتامین B6 برای سلامتی ، که در بالا گفته شد ، ویتامین B1 همچنین از آب مروارید جلوگیری کرده یا آن را به تعویق می اندازد ، با ترشح اسید کلریدریک به هضم کامل غذا کمک می کند. تیامین بودن آنتی اکسیدان قوی ، خاصیت ضد پیری دارد.

از نظر مواد معدنی ، گردو با کلسیم و فسفر بالاتر ، که از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، برنده است ، همچنین در منگنز و منیزیم که دارای عملکرد آنتی اکسیدانی و تقویت کننده مغز هستند ، بالاتر است. از طرف دیگر ، اسپند در روی بیشتر است ، که به خوب بینایی ، پوست ، ناخن و جبران مو کمک می کند ، روی نیز به دلیل نقش زیادی که در تشکیل سلول های زایا و بهبود کیفیت اسپرم دارد ، برای سلامت جنسی بسیار مهم است (4).

اثرات جانبی
مطمئناً مطمئنید که اسپند و گردو محصولات فوق العاده ای هستند و مشتاق لذت بردن از آنها هستند ، نه؟ یک لحظه صبر کنید ، لحظات خطرناکی وجود دارد. مهمتر از همه ، یک واکنش آلرژیک عوارض جانبی اسپند و گردو و همچنین سایر مغزها است. علائم آلرژی می تواند از کهیر در اطراف کوه ، اسهال ، تنفس غیر طبیعی و حملات آسم تا آنافیلاکسی متفاوت باشد.

اگرچه اسپند و گردو به عنوان بخشی از رژیم های مختلف کاهش وزن توسط پزشکان توصیه می شود ، اما اگر بیش از مقدار توصیه شده روزانه بخورید می توانید به راحتی وزن خود را افزایش دهید.

باید از مصرف همزمان داروهای منظم خود با گردو سیاه خودداری کنید. در گردو موادی وجود دارد که تانن نامیده می شوند و باعث کاهش جذب سایر داروها می شوند. بنابراین اگر می خواهید نتیجه ای مناسب بگیرید باید یک یا دو ساعت دیگر صبر کنید تا داروی خود را دریافت کنید.

و سرانجام ، با خوردن مقدار زیادی آجیل به دلیل داشتن فیبر زیاد ، می توانید به اسهال و استفراغ مبتلا شوید.

نتیجه


بنابراین تأکید بر اینکه گردو و اسپند یک معدن طلا از انرژی و مواد مغذی است ضروری به نظر می رسد ، به همین دلیل توسط متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه بسیار توصیه می شود. هر دوی آنها سرشار از چربی اشباع نشده هستند ، اسپند از نظر چربی اشباع نشده غیرمنتظره ، گردو از نظر چربی غیر اشباع پلی از جمله اسیدهای آمینه امگا 3 و امگا 6 گیاه غنی تر است. در محتوای ویتامین ها ، اسپند باعث کاهش دست می شود ، به ویژه ویتامین A و ویتامین E ، بطور قابل توجهی ویتامین B1 و ویتامین B5 ، غنی تر است. بسیار مهم است که ذکر خطرهای احتمالی آلرژی و از دست دادن دوز روزانه دارو و همچنین پرخوری ، که می تواند منجر به چاقی یا اختلالات گوارشی شود. از آجیل خود لذت ببرید و اندازه گیری را فراموش نکنید.

برای خرید نهال میتوانید با شماره های پایین صفحه تماس بگیرید ویا از طریق همین سایت خرید اینترنتی انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *