نهال توت هرات

با توجه به مزایای درخت توت هراتی (توت سفید)، حکیم روازاده به هم وطنان عزیز توصیه می نماید که در فصل درخت کاری نسبت به کاشت درختان توت هراتی اهتمام ورزند تا در جای جای ایران عزیزمان در شهر و روستا شاهد افزایش چشم گیر این درخت پر منفعت باشیم.

منشأ توت سفید از چین بوده ولی امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مانند تایلند، هند، ترکیه، ارمنستان، سوریه، ایران و تمام کشورهای دورتادور دریای مدیترانه وجود دارد. در ایران توانسته چه در نواحی مرطوب و پر آب شمال ایران یعنی گیلان و مازندران و چه در نقاط خشک و کم آب مانند خراسان و آذربایجان سازگار گردد. تاریخ ورود توت سفید به ایران به نظر می رسد در دوران هخامنشیان و در زمان جمشید بوده است. اصولاً درخت توت در هیچ یک از نقاط ایران به صورت بومی وجود نداشته است و تنها منطقه ای که در حال حاضر توت به طور نیمه طبیعی انتشار پیدا می کند، جنگل های خزر می باشد.
انواع توت های سفید ایران گروه بندی نشده اند و همه به نام توت خوانده می شوند. از لحاظ فرم و شکل ظاهری می توان آنها را به میوه های کوتاه قد و بلند قد تقسیم کرد مثلاً توت های سفید اطراف بیرجند کلفت و بلند قد هستند.
در مقابل نوسان درجه حرارت مقاوم است که در هوای گرم و خشک سازگاری بیشتر نشان می دهد و در مقابل سرما و کم آبی نیز مقاوم است.
در هر نوع خاک، در آفتاب یا سایه روشن به عمل می آید و چون سیستم ریشه سطحی و عمیق دارند لذا خاک های عمیق و قوی و آهکی را ترجیح می دهد.
درخت توت سفید به سرما مقاوم است و تا سرمای 25 درجه سانتی گراد زیر صفر را تحمل می کند. اما علیرغم مقاومت قابل توجه آن به سرما در جوانی از سرما آسیب می بیند. همچنین شاخه های درخت گرچه محکم به نظر می رسند اما به آسانی شکسته می شوند. پس باید در مناطقی کاشته شود که برف های سنگین زمستان شاخه های آن را نشکند. چوب درخت توت از نظر ساختار و خصوصیات نزدیک به چوب اقاقیا است. چوب خیلی محکم و بسیار مقاوم به تناوب خشکی و رطوبت است.
درخت توت سفید روی دامنه هایی با شیب ملایم کوهستان و مناطق معتدله مرطوب به خوبی رشد می کند. در خاک های سبک یا شنی رسی و یا در خاک های سیاه و غنی از مواد آلی با زهکشی خوب رشد قابل توجهی دارد. اما از خاک های مرطوب که زهکشی آن ضعیف است آسیب می بیند.

توت سفید هرات
زمان رسیدن:اوایل خرداد
پایه:بذری.پیوندی
مشخصات ظاهری:شیرین سفید درشت

برای خرید نهال توت سفید هرات با شماره های زیر در تماس باشید

فروشگاه نهالستان مهندس رونق
فروشگاه نهالستان مهندس رونق
نهال توت هرات
نهال توت هرات