نهال گردو پیوندی چندلر

این رقم از نهال های گردو جز پرکشت ترین نهال های گردو بوده و در اکثر نقاط جهان محبوبیت فراوانی دارد . منشا اصلی این نهال کشور آمریکا بوده و در خود آمریکا اکثر باغبانان از این رقم نهال استفاده میکنند .

نهال گردو پیوندی چندلر

از مزیت های خوب این رقم نهال گردو مقاومت بالای آن به سرما و آفات بوده و به دلیل اینکه دارای مغز با کیفیت و دارای پوسته شفاف است به یکی از محبوبترین و معروفترین رقم نهال های گردو تبدیل شده است .

این رقم نه تنها در کشور ما بلکه در اکثر کشورهای جهان کاشته میشود و بازار پسندی بالایی در کشور ما دارد .

از دیگر مزیت های گردو پیوندی چندلر این است که بدنه آن به راحتی شکسته میشود و مغز گردو به صورت سالم و با کیفیت بیرون می آید .

از ویژگی های اصلی این نهال برگ دهی آن است که به صورت دیربرگ میباشد و حدود 25 روز بعد از درختان ژنوتیپ و بذری شروع به رشد میکند . به همین علت است که این نهال در شهرهایی که بهار تقریبا سردی دارند مناسب میباشد .

این نهال از سال اول کاشت شروع به باردهی میکند و گرمای شدید تابستان در کیفیت این گردوها تاثیری ندارد . به همین علت در بیشتر شهرهای کشورمان از این نهال بیشتر استفاده میشود .

از طرفی نهال گردوی چندلر جز ارقام نهال های پیوندی است و نیاز به گرده افشانی دارد . برای این منظور باید به ازای 20 نهال گردوی چندلر 1 نهال گرده افشان بکارید و با این کار باروری بسیار بالا و با کیفیتی را شاهد خواهید بود .برای رقم گرده افشان نیز میتوانید از ارقام فرانکوت ، فرنت و روند استفاده کنید .

در نهالستان مهندس سیاوش رونق این رقم گردو با بالاترین کیفیت پرورش داده میشود . در این نهالستان با تجربه بالای 30 سال در زمینه نهال کاری ، اصلاح نژاد و احداث انواع باغات تمامی نهال ها زیر دست مهندس مجرب پرورش داده میشوند .

باغبانان عزیز برای تهیه این نهال به صورت عمده و خرده میتوانید با شماره های زیر با ما در تماس باشید .

برای دیدن سایر ارقام نهال گردو روی لینک زیر کلیک کنید

ارقام نهال گردو